Mijn QR-code in de CoronaCheck-app werkt niet. Wat nu?

Wat vervelend dat je QR-code nog niet werkt, of dat er iets anders verkeerd gaat. We begrijpen dat je dit zo snel mogelijk op orde wilt krijgen. Helemaal nu de QR-code vanaf 25 september een stuk relevanter wordt. Logisch dat weer meer mensen zich laten vaccineren.

Helaas kan GGD Gelderland-Midden je niet altijd helpen. De software voor het systeem wordt door VWS verzorgd. Meer informatie over hoe je de CoronaCheck-app gebruikt en wat je moet doen als het niet werkt, vind je op coronacheck.nl. Je kunt ook bellen met het landelijke nummer 0800 1351 (dagelijks bereikbaar tussen 08.00 en 20.00 uur).

GGD Gelderland-Midden: een korte gegevenscheck
Ben je door de GGD gevaccineerd en lukt het niet een QR-code in de app te krijgen? Alléén dan kan je ons bellen voor een korte check. Onze bellijn doet de check op jouw gegevens en past deze zo nodig aan. Je kunt ons bereiken op 0800 844 6000 (dagelijks bereikbaar tussen 08.00 en 17.00 uur).

Ik heb geen DigiD
Als je geen DigiD hebt, kan het lastiger zijn om een werkende QR-code te krijgen. Dit geldt zowel voor de digitale als de papieren versie. Je kunt natuurlijk alsnog een DigiD aanvragen.

Wil je toch geen DigiD, dan kun je een geprinte QR-code aanvragen en per post thuisgestuurd krijgen. Bel hiervoor naar 0800 1351. Dat kan dagelijks tussen 08.00 en 20.00 uur. Je wordt doorverwezen naar een speciale helpdesk. Met je BSN en postcode kun je dan een papieren coronabewijs aanvragen.

Hier vind je nog meer oplossingen en informatie over problemen met digitale middelen en bijpassende vragen